Ishrana i holesterol

Ishrana i holesterol

Ishrana i holesterol

Cilj regulisanja ishrane je da se smanji nivo lošeg holesterola, a poveća nivo dobrog, kako bi krvni sudovi i srce bili zaštićeni.

Jedite hranu bogatu vlaknima

Rastvorljiva vlakna su grupa različitih jedinjenja u biljkama koje se rastvaraju u vodi i koje ljudi ne mogu variti. Međutim, korisne bakterije koje žive u vašim crevima mogu variti rastvorljiva vlakna. U stvari, njima su ona neophodna za sopstvenu ishranu. Ove dobre bakterije, koje se nazivaju i probiotici, smanjuju i štetne vrste lipoproteina, LDL i VLDL. Neki od najboljih izvora vlakana su pasulj, grašak i sočivo, voće, zob i cela zrna. Dodaci ishrani bogati vlaknima poput psilliuma su takođe sigurni i jeftini izvori.

Konzumiranje ribe

Konzumiranje ribe je vrlo preporučljivo jer riba sadrži visok nivo omega-3 masnih kiselina, koje povoljno utiču na krvni pritisak i smanjuju rizik od infarkta i stvaranja krvnog ugruška ili tromba. Doktori savetuju da na meniju barem dva puta nedeljno bude servirana riba. Najveću koncentraciju omega-3 masnih kiselina sadrže sledeće vrste riba:

  • Skuša,
  • Rečna pastrmka,
  • Haringa,
  • Sardina,
  • Tuna,
  • Losos.

Koštunjavi plodovi

Orah, badem i ostalo koštičavo voće smanjuju nivo holesterola u krvi. Orah je naročito bogat poli-nezasićenim masnim kiselinama koje održavaju krvne žile u zdravom stanju. Konzumiranjem dnevno otprilike jedne šake (oko 40 grama) koštičavog voća, kao što su orah, badem, lešnik, kikiriki, hikori orah, pistaćo značajno se smanjuje rizik od srčanih oboljenja. Samo nemojte posoljavati ili šećeriti vaše voće. Svo koštičavo voće je bogato kalorijama, tako da je jedna šaka dnevno sasvim dovoljna.

Maslinovo ulje

Visoka koncentracija oleinske kiseline maslinovo ulje čini dobrim saveznikom za zdravlje našeg srca. Stanovništvo mediterana koje ga često koristi, ima mnogo niži stepen smrtnosti od kardiovaskularnih bolesti. Korišćenje maslinovog ulja utiče na podizanje “dobrog” holesterola.

Ako se u ishrani koristi ekstra devičansko maslinovo ulje (extra-vergine), tada su efekti na smanjenje nivoa lošeg LDL holesterola u organizmu još veći. Devičansko maslinovo ulje označava maslinovo ulje koje je manje obrađeno te stoga sadrži više antioksidanata koji su zdravi za srce. Imajte u vidu da su “laka” maslinova ulja obično više obrađena od devičanskih i da su svetlije boje, ali da nemaju manje masti i kalorija.

FloraLip biljne kapi

FLORALIPFloraLip biljne kapi za jetru i holesterol pomažu razgradnju holesterola u žučne kiseline i eliminaciju viška holesterola iz organizma putem sistema za varenje. Ova dva procesa dovode do smanjenja nivoa „lošeg“ i povećanja nivoa „dobrog“ holesterola u krvi.

FloraLip® biljne kapi sadrže mešavinu biljnih tinktura koje mogu da doprinesu snižavanju nivoa holesterola i sprečavanju slepljivanja krvnih pločica (trombocita)

Podelite ovaj članak

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.