Bezbedno snizite visok pritisak

Bezbedno snizite visok pritisak

Bezbedno snizite visok pritisak

Najjednostavniji i najefektniji način da snizite pritisak jeste da poboljšate ishranu. Bolja ishrana i svakodnevno vežbanje mogu prirodno i bezbedno sniziti visok pritisak. Takođe, možete probati sa uzimanjem biljnih i prirodnih suplemenata koji mogu pomoći u lečenju visokog krvnog pritiska.

Smanjite stres

Stres doprinosi visokom pritisku i, iako nije direktan uzročnik problema sa srcem, generalno ugrožava zdravlje. Pokušajte da na prirodan način smanjite nivo anksioznosti i stresa, odredite prioritete i izbacite aktivnosti koje su „višak“ u vašem svakodnevnom životu. Isprobajte vežbe za duboko disanje, meditaciju i jogu, kako biste vodili život sa što manje stresa.

Zdrava ishrana

Zdrava ishrana je važan faktor u snižavanju visokog krvnog pritiska i sprečavanju hipertenzije. Nacionalni institut za srce, pluća i krv preporučuje ishranu sa puno svežeg povrća, voća, bezmasnih mlečnih proizvoda (i onima sa malo mlečne masti), integralnim žitaricama, ribom, živinom i pasuljem. Takođe, savetuje se i organičenje unosa soli, slatkiša, zaslađenih pića i crvenog mesa.

Redovno vežbajte

Svakodnevno vežbanje u intervalu 30-60 minuta, može sniziti pritisak za 4-9 milimetara. Čak i šetnja ili lagani trening snage mogu sniziti visok pritisak.

Održavajte zdravu telesnu težinu

Obratite pažnju na telesnu težinu, jer ona igra veliku ulogu u kardiovaskularnom zdravlju. Čak i ako smršate samo 4-5 kilograma, pomoći ćete organizmu da snizi visok krvni pritisak i poboljša cirkulaciju.

Smanjite unos soli

Balans između kalijuma i natrijuma je ključan za poboljšanje zdravlja srca i snižavanje visokog krvnog pritiska. Genralno gledano, potrebno vam je manje natrijuma, a više kalijuma. Pokušajte da smanjite unos soli (natrijuma) na manje od 1500mg dnevno, a u ishranu unesite više hrane bogate kalijumom, kao što su slatki krompir, zeleniš, spanać, pečurke, kromipr, grejpfrut, suvo grožđe, melasu, banane i slično.

Riblje ulje/omega-3

Omega-3 masne kiseline su esencijalne masne kiseline, koje se nalaze u ribi i nekim biljkama. Istraživanja koja su obavljana na ljudima ukazuju da ove kiseline mogu sniziti visok krvni pritisak. Omega-3 masna kiselina DHA, možda ima čak i veći učinak od EPA (eikosapentenske kiseline).

Aleva paprika za visok pritisak

Crvena paprika sadrži važno jedinjenje zvano kapsaicin, koji pospešuje cirkulaciju i na taj način oslobađa srce od pritiska. Dodajte 1 kašikicu aleve paprike u neki obrok, ili je sipajte u vrelu vodu i napravite začinjeni biljni čaj.

Beli luk

Istraživanja pokazuju da beli luk može biti dobro rešenje da snizi visok pritisk. Uzmite neki suplement, ili jedite svež beli luk, pošto se procesom kuvanja uništava alicin, njegov aktivni sastojak.

Jabukovo sirće

Vašem organizmu je potreban balans kalcijuma, magnezijuma i kalijuma, za regulaciju krvnog pritiska. Jabukovo sirće je bogato ovim sastojcima, te efektno može sniziti pritisak. Pokušajte da svakog dana popijete dve kašike jabukovog sirćeta, razblaženog u 2dl vode.

Cardioplant biljne kapi  povoljno deluju kod svih kardiovaskularnih tegoba. Biljni sastojci koji ulaze u sastav kapi regulišu krvni pritisak, pomažu održavanje normalnog rada srca i cirkulacije.

Cardioplant biljne kapi pojačavaju protok krvi kroz miokard, a periferni otpor u krvnim sudovima smanjuju. Koriste se kao dopunska terapija kod srčane insuficijencije, sprečavaju aritmiju, šire koronarne krvne sudove, smanjuju nivo holesterola i triglicerida, ublažavaju simptome angine pektoris.

Share this post

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.