Mediteranska ishrana i depresija

Mediteranska ishrana i depresija

Mediteranska ishrana i depresija

Većina ljudi konzumira namirnice bogate mastima, prženu, prerađenu i zaslađenu hranu. Ovakva ishrana povećava rizik od depresije. Kada ovakva stanja i raspoloženja nastanu, osoba se obično uputi lekaru koji prepiše antidepresive. Ali, i ishrana bogata voćem, povrćem i plodovima mora može efikasno da spreči depresiju.

Studija sprovedena između 1985. i 2004. godine tvrdi da postoji veza između loše ishrane i depresije. Zato je za sprečavanje depresivnih stanja potrebno pravilno se hraniti, jednako kao i potražiti lekarsku pomoć.

Hrana koju unosimo u sebe deluje na neurotransmitere u mozgu, koji regulišu ponašanje. Neurotransmiteri su usko povezani s raspoloženjem.

Dopamin, serotonin i norepinefrin, neurotransmiteri su koji se najčešće vežu za raspoloženje. Kada mozak proizvodi serotonin, osećamo se srećno. Kada proizvodi dopamin ili norepinefrin, pažljiviji smo i skloni razmišljanju i reagovanju brže nego inače.

Ishrana bogata svežim voćem i povrćem povećava nivo tritofana u mogu, i time utiče na veću proizvodnju serotonina, što ima umirujući efekt. S druge strane, hrana bogata proteinima podstiče proizvodnju dopamina i norepinefrina – pa se osećamo budnije i pozornije.

Brza, zašećerena, masna i prerađena hrana smanjuje nivo ovih hormona u mozgu i povećava stres i napetost.

Mediteranska ishrana

Mediteranska ishrana pozitivno utiče na zdravlje, smanjuje rizik od bolesti i pomaže u održavanju vitke figure. Zasniva se na sledećim namirnicama i pravilima:

  • Visok unos monozasićenih (i zasićenih) masnih kiselina
  • Visok unos mahunarki
  • Puno voća i orašastih plodova
  • Puno žitarica
  • Visok unos povrća
  • Visok unos ribe
  • Umereno konzumiranje alkohola
  • Umereno konzumiranje mlečnih proizvoda
  • Smanjen unos mesa

FITORELAX BILJNE KAPI su 100% prirodan preparat koji sadrži mešavinu biljnih ekstrakta valerijane, matičnjaka, nane i hmelja – u pažljivo odabranom odnosu.

FITORELAX BILJNE KAPI za umirenje dokazano deluju umirujuće kod napetosti i nervoze i kod težih oblika nesanice, a mogu da pomognu i kod depresije, anksioznosti i stresa.

Ono što je jako bitno, to je da ne izazivaju zavisnost i da možete da ih koristite bez bojazni od neželjenih efekata.

Podelite ovaj članak

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.