Nadutost i gasovi u stomaku

Nadutost i gasovi u stomaku

Nadutost i gasovi u stomaku

Znatna količina gasova se javlja kada se prilikom obroka proguta više vazduha ili se obrok sastojao od hrane koja je teško varljiva. Takođe, velika količina gasova može biti i posledica medicinskog stanja poput lošeg varenja ili sindrom iritabilnog creva.

Najčešći uzroci

Hrana i piće

Neki ugljeni hidrati iz hrane se ne mogu svariti i apsorbovati u tankom crevu, pa se spuštaju do debelog creva gde ih razgrađuju bakterije normalne flore, koje pritom produkuju gasove.

Reč je o sledećim namirnicama:

  • Pasulj
  • Brokoli
  • Kupus
  • Karfiol
  • Suvo grožđe
  • Luk
  • Jabuke

Namirnice koje sadrže dosta nerafinisanih vlakana takođe mogu izazvati gasove i nadutost. Druge namirnice sadrže zaslađivač koji se naziva sorbitol (žvake bez šećera) ili šećer fruktozu koji takođe izazivaju gasove. Namirnice poput luka i kupusa dovode do stvaranja gasova koje sadrže sumpor što rezultuje neprijatnim mirisom.

  • Loše varenje
  • Konstipacija (zatvor)
  • Sindrom iritabilnih creva – često se javlja, izaziva grčeve, nadutost, dijareju ili konstipaciju
  • Celijakija – intolerancija na gluten
  • Intolerancija na laktozu
  • Gastroenteritis – infekcija/zapaljenje želuca i creva
  • Malapsorpcija – stanje u kom crevo nije sposobno da adekvatno apsorbuje hranu

Ishrana

Preporučuje se izbegavanja namirnica bogatih sa teško apsorptivnim ugljenim hidratima. Takođe, izbegavati procesuiranu hranu bogatu supstancama koje izazivaju gasove, poput:

  • Namirnice sa veštačkim zaslađivačima
  • Namirnice bez šećera
  • Gazirane napitke

Važno je odabrati namirnice bogate lako svarljivim ugljenim hidratima poput:

  • Krompir
  • Pirinač
  • Zelena salata
  • Banane
  • Grožđe
  • Citrusno voće poput narandži
  • Jogurt

Važno je napomenuti da svi različito reagujemo na hranu, što znači da kod nekih osoba i ove gore navedene namirnice mogu dovesti do pojave gasova. Bitno je ustanoviti ritam svog organizma, zaključiti koja hrana Vama odgovara. Takođe, preporučuje se konzumiranje više manjih obroka dnevno koji se lakše vare, ne 3 velika.

Fizička aktivnost

Redovna fizička aktivnost doprinosi boljem funkcionisanju digestivnog sistema, kao i smanjenju nadutosti i količini gasova.

Proherb biljne kapi posebno su efikasne kod lenjih creva, stimulišu rad celokupnog digestivnog sistema, pri čemu smanjuju i tegobe nadutosti i gasova koji se javljaju usled slabog i usporenog rada creva.

Proherb biljne kapi pomažu da se uspostavi normalno i redovno pražnjenje creva, kako kod lakših tako i kod težih oblika zatvora.

Share this post

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.