Početna / Nervni sistem / Zašto se javlja nesanica i kako je lečiti
Zašto se javlja nesanica i kako je lečiti

Zašto se javlja nesanica i kako je lečiti

Nesanica je poremećaj spavanja koji redovno utiče na milione ljudi širom sveta. Ukratko, osoba sa nesanicom teško može da zaspi ili da spava dovoljno dugo dok ne dođe vreme za buđenje. Efekti nesanice mogu biti razarajući.

Nesanica obično dovodi do dnevne pospanosti, letargije i opšteg osećaja lošeg stanja, kako mentalno tako i fizički. Promene raspoloženja, razdražljivost i anksioznost su uobičajeni simptomi nesanice.

Nesanica je takođe povezana sa većim rizikom od razvoja hroničnih bolesti.

Nesanica uzroci

Nesanica može biti uzrokovana fizičkim i psihološkim faktorima. Postoji ponekad osnovno zdravstveno stanje koje uzrokuje hroničnu nesanicu, dok prolazna nesanica može biti posledica nedavnog događaja ili pojave. Nesanica je najčešće uzrokovana sledećim faktorima:

Poremećaji u cirkadijskom ritmu – džet leg, promene smene rada, buka u okolini, ekstremna toplota ili hladnoća.

Psihološka pitanja – bipolarni poremećaj, depresija, anksiozni poremećaji ili psihotični poremećaji.

Medicinski uslovi – hronični bol, sindrom hroničnog umora, kongestivna srčana insuficijencija, angina, gastroezofagealna refluksna bolest (GERB), hronična opstruktivna plućna bolest, astma, sleep apnea, Parkinsonova i Alchajmerova bolest, hipertiroidizam, artritis, lezije mozga, tumori, moždani udar.

Hormoni – estrogen, promene nivoa hormona tokom menstruacije.

Drugi faktori – spavanje pored partnera koji hrče, paraziti, genetski uslovi, prekomerni umni rad, trudnoća.

Medijska tehnologija u spavaćoj sobi

Nekoliko malih studija kod odraslih i dece pokazalo je da izlaganje svetlosti sa televizora i pametnih telefona pre spavanja može uticati na prirodni nivo melatonina i dovesti do produženja vremena potrebnog da osoba zaspi.

Pored toga, jedna studija je otkrila da tablet računari sa pozadinskim osvetljenjem mogu uticati na obrasce spavanja. Ove studije sugerišu da tehnologija u spavaćoj sobi može pogoršati nesanicu, što dovodi do dodatnih komplikacija.

Lekovi i njihov uticaj na nesanicu

Sledeći lekovi mogu izazvati nesanicu kod nekih pacijenata:

  • kortikosteroidi
  • statini
  • alfa blokatori
  • beta blokatori
  • SSRI antidepresivi
  • ACE inhibitori
  • ARBs (blokatori angiotenzin II receptora)
  • inhibitori holinesteraze
  • H1 agonisti druge generacije (ne-sedativni)
  • glukozamin hondroitin.

Vrste nesanice

Nesanica uključuje širok spektar poremećaja spavanja, od nedostatka kvaliteta spavanja do nedostatka količine spavanja. Nesanica se obično deli na tri vrste:

Prelazna nesanica – javlja se kada simptomi traju do tri noći.

Akutna nesanica – takođe se zove kratkotrajna nesanica. Simptomi traju nekoliko sedmica.

Hronična nesanica – ova vrsta nesanice već traje mesecima, a ponekad i godinama. Većina slučajeva hronične nesanice su neželjeni efekti koji proizilaze iz još jednog primarnog problema.

Nesanica lečenje

Neke vrste nesanice rešavaju se kada se osnovni uzrok tretira. Uopšte, tretman nesanice se fokusira na određivanje uzroka. Kada se identifikuje, ovaj osnovni uzrok može biti pravilno tretiran ili korigovan.

Osim lečenja osnovnog uzroka nesanice, mogu se koristiti i medicinski i nefarmakološki (bihevioralni) tretmani.

Ne-farmakološki pristup obuhvata kognitivno ponašajnu terapiju.

Medicinski tretmani za nesanicu uključuju:

  • tablete za spavanje
  • antidepresivi
  • antihistaminike
  • melatonin.

Nesanica prirodno lečenje

Prirodni lekovi za nesanicu uključuju:

Poboljšanje higijene sna: ne spavati previše mnogo ili previše malo, svakodnevno vežbanje, ne forsirati spavanje, održavanje redovnog režima spavanja, izbegavanje kofeina noću, izbegavanje pušenja, izbegavanje odlaska u krevet ako ste gladni i osiguranje udobne sredine za spavanje.

Korišćenje tehnike relaksacije: meditacija i relaksacija mišića.

Terapija kontrole stimulusa– idite u krevet samo kada vam se spava. Izbegavajte gledanje televizije, čitanje ili jedenje u krevetu. Podesite alarm za isto vreme buđenja svako jutro (čak i vikendom) i izbegavajte dugotrajne naporne dane.

Ograničenje sna: Smanjenje vremena provedenog u krevetu i delimično lišavanje tela sna može povećati umor, što olakšava da zaspite sledeću noć.

FITORELAX BILJNE KAPI su 100% prirodan preparat na bazi biljnih ekstrakta valerijane, matičnjaka, nane i hmelja i predstavljaju odlično prirodno rešenje i kod težih oblika nesanice.

FITORELAX KAPI ne izazivaju neželjene reakcije i zavisnost, za razliku od konvencionalnih lekova za spavanje.

FITORELAX KAPI treba koristiti minimum 3 meseca u kontinuitetu kako biste primetili poboljšanje vašeg stanja.

Summary
Review Date
Reviewed Item
Zašto se javlja nesanica i kako je lečiti
Rating
41star1star1star1stargray

Pogledajte i ...

Prokelj za bolje pamćenje

Prokelj za bolje pamćenje

Kada razmišljate o kupusu, obično zamišljate nešto veličine manje lopte, ali prokelj je takođe vrsta …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *