Početna / Zdravlje žena / Ublažite PMS simptome uz pomoć ovih prirodnih suplemenata

Ublažite PMS simptome uz pomoć ovih prirodnih suplemenata

Predmenstrualni sindrom (PMS) je mesečni obrazac simptoma koji počinje nedelju dana pre menstruacije. Ovi simptomi imaju tendenciju da nestanu u roku od četiri dana od početka menstruacije.

PMS simptomi

Kod mnogih žena, PMS uzrokuje i fizičke i psihološke simptome, uključujući:

  • nadimanje
  • probavne tegobe
  • glavobolje
  • osetljivost dojki
  • promene raspoloženja
  • razdražljivost
  • anksioznost
  • nesanica
  • konfuzija
  • depresivno raspoloženje.

Ozbiljnost ovih simptoma varira od osobe do osobe. Neke žene takođe doživljavaju ozbiljniji oblik PMS-a nazvan premenstrualni disforični poremećaj (PMDD). Žene sa PMDD-om doživljavaju najmanje pet od ovih simptoma. Simptomi su često neverovatno intenzivni i stiču se svakodnevnim aktivnostima.

Stručnjaci nisu sigurni u vezi sa tačnim uzrocima PMS-a ili PMDD-a. Smatra se da su verovatno povezani sa promenama nivoa estrogena i progesterona, dva hormona koja igraju veliku ulogu u menstrualnom ciklusu. Možda postoje i drugi faktori.

Oralni kontraceptivi i antidepresivi su tradicionalni tretmani za PMS i PMDD. Međutim, ovi lekovi mogu da imaju neželjena dejstva i nije preporučljivo koristiti ih često i redovno.

Postoji i nekoliko suplemenata kojima možete pokušati da olakšate PMS simptome, pri čemu ovo rešenje svakako sa sobom nosi manji rizik od neželjenih efekata.

Koji su najbolji prirodni suplementi za PMS simptome?

  1. Konopljika

Konopljika je jedan od najčešće korišćenih suplemenata za žensko reproduktivno zdravlje. Istraživanja ukazuju da ova biljka pruža mnoge pogodnosti za žene sa PMS-om.

Pokazalo se da je posebno korisna za fizičke simptome, uključujući nadimanje, bolove u dojkama i glavobolje.

Razgovarajte sa svojim lekarom pre nego što uzmete konopljiku ako imate neku bolest ili stanje osetljivo na hormone, kao što je estrogen-pozitivan rak dojke. Konopljika može takođe da deluje sa oralnim kontraceptivima i antipsihotičnim lekovima.

FLORAVITEX KAPI su 100% prirodan preparat na bazi konopljike, koja dokazano reguliše hormonski disbalans kod žena – pri čemu ublažava i simptome PMS-a.

Biljni sastojci FLORAVITEX KAPI ne deluju kao biljni estrogen (fitoestrogen), komponente koje se često koriste za regulaciju ženskog reproduktivnog sistema; već deluju na hipotalamus i hipofizu, male žlezde u mozgu koje regulišu sve ostale hormone u organizmu i dovode do uspostavljanja ravnoteže u stvaranju estrogena i progesterona, tj. indirektno utiču na povećanje stvaranja progesterona i normalizaciju nivoa prolaktina.

  1. Kalcijum

Žene sa PMS simptomima često nemaju dovoljno kalcijuma u svojoj ishrani. Nivoi kalcijuma se takođe mogu menjati tokom menstrualnog ciklusa. U kliničkom ispitivanju iz 2017. godine je utvrđeno da dodaci kalcijuma pomažu u smanjivanju određenih simptoma PMS-a, kao što su nadimanje i umor. Dodavanje kalcijuma je efikasno i za smanjenje psiholoških simptoma, uključujući tugu, promene raspoloženja i anksioznost.

Počnite sa uzimanjem 500 mg kalcijuma dnevno.

Vodite računa, jer suplementi kalcijuma mogu izazvati konstipaciju u većim dozama.

  1. Vitamin B6

Vitamin B6 je uključen u proizvodnju neurotransmitera, koji igraju veliku ulogu u vašim raspoloženjima. Vitamin B-6 je vitamin koji je rastvorljiv u vodi i nalazi se u mnogim namirnicama, uključujući: leblebije, tuna, losos i druge ribe, krompir i drugo skrobno povrće, goveća džigerica i dr.

Nekoliko malih studija je otkrilo da uzimanje suplementa vitamina B6 može pomoći u mnogim psihološkim simptomima PMS-a, uključujući promene raspoloženja, razdražljivost i anksioznost.

Ako ne možete dobiti dovoljno ovog vitamina iz vaše ishrane, dopunite sa 50 do 100 mg vitamina B6 dnevno.

  1. Magnezijum

Neke žene sa PMS-om mogu imati nizak nivo magnezijuma. Imajući ovo na umu, studija iz 2010. godine pokazala je da dopunjavanje kombinacijom magnezijuma i vitamina B6 pomaže u umanjivanju PMS simptoma, uključujući depresiju, anksioznost, nesanicu, zadržavanje vode i osetljivost dojki.

Hrana koja sadrži magnezijum: bademi, zeleno lisnato povrće, kikiriki.

Uzmite 200 do 250 mg magneijuma dnevno, imajući u vidu da prosečna dnevna preporuka za odrasle treba da bude oko 300-400 mg, u zavisnosti od starosti i pola.

  1. Esencijalne masne kiseline

Određene masne kiseline , kao što su gama-linolna kiselina i alfa-linolna kiselina, imaju antiinflamatorne efekte koji mogu pomoći pri PMS simptomima. Gama-linolna kiselina se nalazi u ulju žutog noćurka, koje ima dugu istoriju upotrebe za PMS.

  1. Ginkgo biloba

Ginkgo biloba je najpoznatiji kao biljni lek za poboljšanje pamćenja, ali takođe može pomoći pri PMS simptomima.

Klinička studija iz 2009. godine je procenjivala njegovu upotrebu u lečenju PMS simptoma. Istraživači su otkrili da uzimanje tablete od 40 mg, 3 puta dnevno, smanjuje težinu fizičkih i psiholoških simptoma kod ispitanika.

Počnite sa najnižom preporučenom dozom i uzmite oko 10 do 14 dana od sredine ciklusa do dan ili dva posle menstruacije.

  1. Kantarion

Iako je kantarion bolje poznat za lečenje depresije, nekoliko studija ukazuje na njegovu efikasnost u lečenju PMS simptoma. Na primer, studija iz 2010. godine je utvrdila da kantarion ublažava i fizičke i emocionalne simptome, naročito depresiju i anksioznost.

Kantarion je moćna biljka koja može da uđe u interakciju sa mnogim vrstama lekova, uključujući antidepresive koji se obično koriste za lečenje PMS-a. Kada uzimate svinjsko kantarion, vodite računa o zaštiti od sunca, jer ovaj dodatak može učiniti vašu kožu osetljivijom na sunčevu svetlost.

Summary
Review Date
Reviewed Item
Ublažite PMS simptome uz pomoć ovih prirodnih suplemenata
Rating
51star1star1star1star1star

Pogledajte i ...

Ciste na jajnicima - prirodno lečenje

Ciste na jajnicima – prirodno lečenje

Ciste na jajnicima su kesice ili džepovi ispunjeni tečnošću, a razvijaju se unutar ili na …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *