Povećanje nivoa estrogena prirodnim putem

Povećanje nivoa estrogena prirodnim putem

Povećanje nivoa estrogena prirodnim putem

Estrogen je ženski steroidni polni hormon koji luče jajnici. Igra važnu ulogu u menstrualnom ciklusu. Zaslužan je i za „kruškoliki“ izgled ženskog tela jer je odgovoran za veličinu i oblik dojki, širinu karlice, skladištenje masti u zadnjici, butinama i bokovima. Nizak nivo estrogena se obično sreće kod žena u menopauzi, međutim, u današnje vreme je sve više i više žena u premenopauzi koje se leče zbog opadanja nivoa estrogena.

Menopauza je prirodni uzrok niskog nivoa estrogena. I histeroktomija (uklanjanje materice i/ili jajnika) može da dovede do pada nivoa estrogena. Estrogen i gojenje idu ruku pod ruku. Žene koje su mršave (sa malim naslagama sala) ili žene koje se bave napornim vežbama mogu da imaju nedostatak estrogena. Tarnerov sindrom (nasledna bolest) i poremećaji štitne žlezde, takođe mogu da budu uzroci pada nivoa estrogena.

Povećanje nivoa estrogena prirodnim putem

Seme lana, seme susama, orah, indijski orah, lešnik, pistaći, seme suncokreta, kesten, soja, beli pasulj, bubrežasti pasulj, pinto pasulj; povrće, kao što su špargla, bok čoj, šargarepa, zelena paprika, krompir i tikvica; voće, kao što su breskve, maline i jagode; žitarice, kao što su raž, ovas i ječam – sve nabrojano su namirnice bogate estrogenom koje obezbeđuje dobru količinu fitoestrogena. Ove namirnice, u svakodnevnoj ishrani, mogu da povećaju nivo estrogena.

Estrogen utiče na zdravlje žene tako što reguliše različite važne reproduktivne procese. Žene u menopauzi mogu da se okrenu prirodnim alternativama u terapiji zamene hormona. Na taj način se izbegavaju neželjena dejstva. Preterano konzumiranje zašećerene i začinjene hrane može da utiče na nivo estrogena. Redovne fizičke vežbe i unos velikih količina svežeg voća i povrća koje je bogato estrogenom, mogu da pomognu da se održi normalan nivo estrogena. Ako su simptomi ozbiljni, trebalo bi da se obratite lekaru.

Sojino mleko se dobija od soja i samim tim ima iste benefiti kao tofu, tempeh i sama soja u smislu nivoa fitoestrogena koje sadrži. Ovo je samo oblik soje koji je mnogo lakši za konzumaciju, što ga čini izvrsnim načinom da lako i brzo povećate svoj nivo estrogena.

Tofu je jako dobar način da povratite optimalnu ravnotežu hormona u organizmu zbog izoflavonoida koje sadrži i način na koji oni reaguju sa receptorima estrogena. Visok sadržaj proteina i gvožđa u tofuu je razlog zašto se decenijama toliko koristi kao zamena za meso kad su u pitanju vegani i vegeterijanci, mada uopšte ne morate da se držite ovih načina ishrane, već da samo „pozajmite“ iz njih ono što vam je potrebno kako biste bili zdraviji i kako bi ste imali više estrogena u organizmu.

Soja je jedan od najboljih izbora kad je u pitanju sadržaj vlakana i proteina i čak i manja porcija podrazumeva da ste već uneli veći deo, ako ne i potpunu količinu dnevnih potreba za vlaknima. To znači da možete dodavati soju u svoje obroka kako biste pomogli sebi u zadovoljavanju dnevnih potreba za ovim stvarima, pogotovo ako imate problema sa niskim nivoom proteina ili vlakana.

Konopljika je poznata kao izuzetna biljka koja se koristi za prirodno lečenje hormonskog disbalansa kod žena. Ova biljka dovodi do ravnoteže između proizvodnje estrogena i progesterona kod žena, čime reguliše mnoge zdravstvene tegobe nastale usled neravnoteže ova dva važna reproduktivna hormona žene.

FLORAVITEX KAPI su potpuno prirodan preparat na bazi konopljike, a mogu pomoći u rešavanju problema vezanih za hormonski disbalans, uključujući: neredovne i bolne cikluse, osetljivost dojki, sterilitet, ciste na jajnicima, policistične jajnike, akne, bubuljice, pojačanu maljavost, tegobe u menopauzi.

Podelite ovaj članak

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.