Početna / Kardio vaskularni sistem / Hrana za dobar holesterol
Hrana za dobar holesterol

Hrana za dobar holesterol

Dokazano je da određene namirnice mogu da nam poboljšaju zdravlje i smanje nivo lošeg holesterola. Dobra vest je da u tu hranu spadaju i svima omiljene namirnice.

Orašasti plodovi

Ako volite da se zdravo hranite, neka vaš izbor za užinu budu orašasti plodovi, jer su dobri za snižavanje lošeg holesterola. Studija objavljena u American Journal of Clinical Nutrition pokazala je da su ispitanici snizili holesterol za 5,4 odsto nakon što su šest dana nedeljno, i tako mesec dana, konzumirali 40 grama oraha. Loš holesterol pao im je za čak 9,3 odsto! Druga opcija su bademi, jer se pokazalo da imaju isti učinak. Imajte na umu to da je koštunjavo voće kalorično, pa ga pametno kombinujte s ostalim namirnicama.

Pasulj

Studija Univerziteta politehnike u Arizoni tako je zaključila da pola šoljice pasulja dnevno može da smanji nivo holesterola za 8 odsto. Glavni adut su vlakna koja sprečavaju apsorpciju holesterola u organizmu.

Čokolada

Ima li išta bolje od tvrdnji naučnika da su slatkiši odlični za naše zdravlje? U ovom slučaju radi se o crnoj čokoladi, za koju stručnjaci navode da jača dobar holesterol. Naime ispitanici koji su konzumirali kakao podigli su nivo dobrog HDL holesterola za čak 24 odsto. U odnosu na mlečnu čokoladu, tamna ima tri puta više antioksidanasa pa neka vam uvek bude prvi izbor.

Ovas

Ukoliko jedete ovsene pahuljice, za šest nedelja loš holesterol može se sniziti za 5,3 odsto. Ovas ima tajni sastojak – betaglukan – a on sprečava da loš holesterol ostane u organizmu.

Riba

Prema istraživanju sa Univerziteta Loma Linda, zamena zasićenih masti omega-3 masnim kiselinama, kojih ima u lososu i sardinama, može povećati nivo dobrog holesterola čak četiri posto.

Maslinovo ulje

Konzumacija maslinovog ulja, pokazalo se, podiže nivo dobrog HDL holesterola.

Crveno vino

Umerena konzumacija alkohola koristi vašem organizmu zato što povremena čašica povećava nivo dobrog HDL holesterola. Crno vino može biti posebno korisno, jer je bogato antioksidantima koji smanjuju nivo LDL holesterola.

Avokado

Kao i maslinovo ulje, avokado je bogat nezasićenim mastima koje spuštaju nivo holesterola. Mononezasićene kiseline, koje su prisutne u ovom tropskom voću, smanjiće nivo LDL i povećati prisustvo HDL holesterola – ali samo u slučaju da konzumiranje avokada podrazumeva to da ste odbacili druge nezdrave namirnice.

FLORALIPFloraLip biljne kapi za jetru i holesterol pomažu razgradnju holesterola u žučne kiseline i eliminaciju viška holesterola iz organizma putem sistema za varenje. Ova dva procesa dovode do smanjenja nivoa „lošeg“ i povećanja nivoa „dobrog“ holesterola u krvi.

FloraLip® biljne kapi sadrže mešavinu biljnih tinktura koje mogu da doprinesu snižavanju nivoa holesterola i sprečavanju slepljivanja krvnih pločica (trombocita).

Pogledajte i ...

Bosiljak i Amla snižavaju holesterol

Bosiljak i Amla snižavaju holesterol

Bosiljak Ova aromatična biljka koristi se u kulinarstvu kao začin, a nedavno istraživanje je ukazalo …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *