Početna / Kardio vaskularni sistem / Holesterol i ishrana
Holesterol i ishrana

Holesterol i ishrana

Prvi korak u borbi protiv povišenog holesterola je adekvatna ishrana. Što su vrednosti holesterola više to se promenom režima ishrane postižu bolji rezultati. Mnoge namirnice povoljno deluju na regulisanje holesterola ali sva hrana nema podjednako dejstvo kod svih ljudi. Svako mora sam da utvrdi koja hrana najbolje deluje na njega. Najbolje je da se kombinuju male količine velikog broja različitih namirnica za koje se zna da povoljno utiču na regulaciju nivoa holesterola.

Mršavljenje i izbacivanje namirnica koje dovode do debljanja i upale će vam pomoći da smanjite ukupni holesterol kao i LDL. Sledeće vrste hrane treba izbegavati da bi se smanjio LDL a uvećao HDL holesterol.

Prerađena biljna ulja

Kada ova ulja prolaze kroz proces hidrogenacije, uvećava se nivo trans masnoća. Ova grupa masnoća kao i margarine treba da se izbegavaju što je više moguće jer je dokazano da povećavaju LDL holesterol a smanjuju HDL. U ulja koja sadrže trans masnoće spadaju kukuruzno ulje, ulje od soje, ulje od suncokreta i ostala biljna ulja.

Čips od krompira i druge upakovane vrste hrane

Hrana koja se koristi kao užina i ostala veoma rafinisana hrana uvećava nivoe holesterola. Izbegavajte čips, prženu hranu, krekere i ostale prerađene proizvode.

Kolači i ostali slatkiši

Šećeri su uzrok gojaznosti, dovode do hroničnih bolesti i niza kardiometaboličkih rizika. Danas u Americi preko 75 procenata pakovane hrane sadrži neku vrstu šećera. Istraživanja pokazuju da ovi dodati šećeri uvećavaju LDL, trigliceride i smanjuju HDL.

Ovde spadaju kolači, pekarski proizvodi, bombone i druga pakovana hrana koja sadrži šećer. Zaslađeni napitci dovode do gojaznosti i upale, što negativno utiče na nivoe holesterola. Tu spadaju kole, sokovi, energetski napitci, i ostala zaslađena pića na tržištu danas, od kojih svi dovode do zavisnosti od šećera.

Slanina i prerađena mesa

Nedavna istraživanja pokazuju da se prerađena mesa povezuju sa kardiovaskularnim bolestima. Meso koje nije industrijski prerađeno ima smanjenu ili nikakvu vezu sa srčanim bolestima.

Ograničite upotrebu prerađenog mesa, kao što je slanina, kobasice, salama, hot dog. Čak i kada na nalepnici stoji da je smanjene masnoće, jer ima dosta kalorija i zasićenih masti. Osim toga prerađeni mesni proizvodi sadrže dosta soli.

Alkohol

Previše alkohola povećava krvni pritisak i nivoe triglicerida.

Mleko i ostali proizvodi od mleka

Masnoća od mleka sadrži različite vrste masnih kiselina, a neke imaju negativni uticaj na holesterol, posebno LDL. Kefir i organski jogurt nisu toliko štetni a neka ispitavanja pokazuju da mogu da smanje holesterol.

Rafinisane žitarice

Ishrana bogata rafinisanim žitaricama kao što su hleb ili testenine ima negativni uticaj na HDL nivoe holesterola. Istraživanje pokazuje da rafinisane žitarice imaju visoki glikemijski indeks i dovode do rizika od visokog holesterola. Smanjenje unosa ovih vrsta hrane poboljšava HDL.

Koje vrste hrane bogate holesterolom ipak možete jesti i dalje

Jaja

Iako glavnina holesterola u ishrani amerikanaca dolazi od jaja, istraživanja su pokazala da ova hrana ima malo uticaja na LDL holesterol a da poboljšava HDL holesterol.

Jaja imaju mnogo zdravstvenih koristi i mogu se unositi bez prevelike brige.

Govedina hranjena travom

Tamna čokolada

Crno vino

Istraživanja su potvrdila sposobnost grožđa da sprečava taloženje masnih naslaga u arterijama. Sastojak koji reguliše holesterol, nalazi se u svim proizvodima koji sadrže ljuske crnog grožđa, uključijući i vino. Umerena konzumacija crnog vina povećava nivo dobrog holesterola, a smanjuje nivo lošeg.

Pored promena u ishrani i promena životnog stila uticaće na nivo holesterola. Oslabite, ako imate višak kilograma. Prestanite sa pušenjem i budite umereni sa alkoholom. Šetajte, trčite, vozite bicikl ili plivajte. Najvažnije je da ostanete aktivni.

FLORALIPFloraLip biljne kapi za jetru i holesterol pomažu razgradnju holesterola u žučne kiseline i eliminaciju viška holesterola iz organizma putem sistema za varenje. Ova dva procesa dovode do smanjenja nivoa „lošeg“ i povećanja nivoa „dobrog“ holesterola u krvi.

FloraLip® biljne kapi sadrže mešavinu biljnih tinktura koje mogu da doprinesu snižavanju nivoa holesterola i sprečavanju slepljivanja krvnih pločica (trombocita).

Summary
Review Date
Reviewed Item
Holesterol i ishrana
Rating
51star1star1star1star1star

Pogledajte i ...

Jagorčevina je čuvar srca i pluća

Jagorčevina je čuvar srca i pluća

Jedan od prvih vesnika proleća jagorčevina, od davnina je poznata kao lek za iskašljavanje, bronhitis …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *