Početna / Zdravlje žena / Hranom protiv PMS-a

Hranom protiv PMS-a

Nezdrava ishrana, koja obiluje masnoćama, začinima i šećerima možda izaziva trenutno zadovoljstvo, ali vam neće pomoći u ublažavanju menstrualnih bolova.

Pojedine žene u predmenstrualnom periodu teško kontrolišu osećanja, promene raspoloženja, pa tako i neodoljivu želju za hranom, najčešće onom nezdravom. Osim toga, PMS je praćen bolom i drugim neprijatnostima.

Da li ste znali da konzumiranjem određene hrane možete, ne samo da zadovoljite svoje potrebe, već i da ublažite predmenstrualne i menstrualne bolove?

Čokolada

Tamna čokoladu koja sadrži najmanje 70 odsto kakaoa ne samo da će zadovoljiti vašu potrebu za slatkišima, nego će zadovoljiti i dnevnu potrebu za gvožđem. Osim što je prirodni antioksidans, kakao sadrži korisne vitamine i minerale, te velike količine gvožđa, koje su za vreme menstrualnog ciklusa ite kako potrebne. Ne zaboravite i na drugu hranu bogatu gvožđem – crveno meso, spanać, humus, semenke suncokreta.

Losos

Ukoliko nemate prejake menstrualne bolove, umesto da posegnete za tabletom, rešenje može da bude i losos. Naime, losos je bogat omega-3 masnim kiselinama koje smanjuju natečenost, koja uzrokuje grčeve. Osim lososa, preporučuje se i konzumacija avokada.

Jogurt

Jogurt, osim što je dobar za probavu, bogat je i kalcijumom, koji može da “uravnoteži” hormone. Ako ne volite jogurt, konzumirajte mleko, sir i druge mlečne proizvode.

Sočivo

Konzumiranje sočiva za vreme PMS-a je spas za neprestane promene raspoloženja. Pored mnogih vitamina i minerala, sočivo sadrži kompleksne ugljene hidrate koji podstiču dobro raspoloženje. Sočivo možete jestiuz salatu, u obliku variva ili kao prilog.

Mango

Kako ne biste imali problem sa aknama tokom predmenstrualnog perioda, umesto slanih i slatkih grickalica jedite mango. On će ublažiti izbijanje akni i mitisera.

Badem

Ukoliko su vaše grudi osetljive tokom menstruacije, konzumirajte hranu koja sadrži vitamin E – na primer bademe. Naime, vitamin E je snažan antioksidans, a osim badema, možerte da jedete i semenke suncokreta, spanać, masline, sušene kajsije.

Krastavac

Za vreme PMS-a pojedine žene se osećaju naduto zbog hormona koji uzrokuju skupljanje vode u organizmu. Krastavci, posebno oni sveži, pomoći će vam da se oslobodite viška vode iz organizma jer deluju kao prirodni diuretik koji podstiče mokrenje. Bez obzira na sakupljanje vode u organizmu, pijte što više tečnosti, posebno vodu i čaj.

Pogledajte i ...

Prvi simptomi hormonskog disbalansa

Prvi simptomi hormonskog disbalansa

Hormonski disbalans znatno utiče i na telo i na psihu, ali se ti problemi često …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *